fbpx

Nytt verktøy for å måle digital trafikk på annonsørinnhold!

Annonsørinnhold blir stadig mer etterspurt av våre annonsører, og nå har vi fått på plass et nytt måleverktøy som skal gi enda mer innsikt.

Verktøyet Kilkaya lar oss måle digital trafikk, og gir innsikt og analyse i hvordan annonsørinnholdet blir tatt imot av leserne hos de nordnorske nettavisene Altaposten, Framtid i Nord, iTromsø, Folkebladet, Harstad Tidende, VOL.no og Våganavisa.

Annonsørinnhold er kommersielt innhold, markedsføring, og/eller reklame. Det er skrevet på vegne av og i samarbeid med en kommersiell aktør.

Disse artiklene produseres av kommersielle skribenter – som regel tidligere journalister – og innholdet har ingen tilknytning til avisens redaksjonelle innhold.

Noen kaller det annonsørinnhold, men vi ser også at termene content marketing, innholdsmarkedsføring, native ads, reklameartikkel og sponsorinnhold brukes.

Les også: Hva er annonsørinnhold, og hvordan fungerer det?

Måle trafikk – engasjement og interesse

Kilkaya er altså statistikkverktøyet som nettavisene i Polaris Media Nord-Norge har tilgjengelig for å måle trafikk, og som viser hvordan annonsørinnholdet som publiseres hos oss, tas imot av leserne.

Her er det mange gode tall og innsikter å nerde over, og fordype seg i:

👩‍👩‍👧‍👦 Sidevisninger og antall unike brukere: Hvor mange har lest saken og hvor ofte?

⌚️ Lesetid: Er innholdet interessant og engasjerende?

📣 Antall klikk videre: Trykker leseren seg videre inn i kundens univers? Fungerer CTA-knappene vi har lagt inn? Hva ønsker leseren å se mer av, lese mer om, eller få tilbud om?

📲 Hvilken plattform benytter leseren : Mobil, desktop, eller nettbrett? Har vi formatert saken godt nok til lesernes skjerm?

🙋‍♀️ Skrolldybde: I hvor stor grad klarer vi å holde på leseren gjennom hele innholdet?

🚪 Quick exits: Hvor mange forlater artikkelen raskt? Er det mange, må vi spørre oss om vi lovet noe på fronten med bilde og tittel, som ikke ble oppfylt inne i artikkelen.

All denne informasjonen får selvfølgelig annonsøren tilgang til, i tillegg til den rapporten som alltid følger med etter en digital annonsekampanje.

Les også: Slik skriver vi artikler for våre kunder

Innhold som gir effekt

Disse analysene gjør at vi i enda større grad kan levere innhold som gir effekt, og som gir deg som annonsør de ønskede resultatene.

Vil du lese det siste innholdet vi har produsert hos våre nettaviser?

Gå inn her for å se hvordan vi forteller digitale historier for kundene våre:

Altaposten

Framtid i Nord

Mediehuset iTromsø

Folkebladet

Harstad Tidende

VOL.no

Våganavisa

Ta kontakt dersom du synes dette høres interessant ut, og tenker at annonsørartikler kan være noe for din bedrift!

Gratis e-bok:

Viktige møteplasser som messer og konferanser er avlyst på grunn av Korona-pandemien. Hva skal til for å erstatte de fysiske møteplassene med digitale løsninger?

Sjekk ut vår gratis e-bok om digital vekst og leadgenerering.