fbpx
Camilla Solheim på kontoret - korona-tiden.

«Aldri la en krise gå til spille»

Det er forskjellige måter å håndtere en krise på, og britenes handlekraftige statsminister Winston Churchill skal ha sagt at man aldri skal la en krise gå til spille.

Det er snart fire uker siden verden slik vi kjente den ble snudd på hodet. I løpet av få timer ble vi alle satt i «husarrest», og sosial distansering og i disse korona-tider er på kort tid blitt vanlige ord og uttrykk.

I mange bedrifter og organisasjoner har vi sett et enormt krafttak de siste ukene. Så også hos oss. Før vi går inn i den stille uke og noen etterlengtede påskedager kjenner jeg aller mest på takknemlighet.

Les også: 5 tips og råd: Kommunikasjon og markedsføring i koronaens tid

Tusen takk!

Tusen takk til mine medarbeidere som har stått på og gjort en enorm innsats i denne vanskelige tiden. Dere har sett etter nye måter å jobbe på, sett løsninger og kommet med nye ideer til kunder, løsninger og produkter.

Tusen takk for at dere smilt på våre daglige morgenmøter, selv om vi alle er redd og usikker på hva framtiden vil bringe.

Tusen takk for at dere har kommet med oppmuntrende ord og ros, og tatt tak i nye innspill og muligheter som aldri før.

Tusen takk for at dere har jobbet hjemmefra med stor innsats, selv om dere har sjonglert hjemmebarnehage, hjemmeskole og andre «kollegaer» på hjemmekontoret.

Tusen takk for at dere tok den nasjonale dugnaden om å stanse smitten på alvor, slik at det nå ser ut til den har fungert.

Tusen takk til HubSpot. Vi er sertifisert Solution Partner og dermed del av et stort samfunn. De siste ukene er det mange som har delt av sin kompetanse og erfaring som andre kan ha nytte av.

Les også: iNord er sertifisert HubSpot-byråpartner

iNord er sertifisert HubSpot-partner. Fra venstre Trond Tomassen, Ida Ramberg, Tom Benjaminsen, Camilla Solheim, Morten Killingberg og Richard Sørensen.
Det er ikke lenge siden vi satt tett sammen i sofaen på kontoret. Fra venstre videoprodusent Trond Tomassen, innholdsprodusent Ida Ramberg, videoprodusent Tom Benjaminsen, innholdssjef og konst. daglig leder Camilla Solheim, Morten Killingberg og KAM Richard Sørensen.

Tusen takk til Polaris Media – konsernet vi er en del av. Her har vi fortløpende fått planer og oppdatert informasjon, i tillegg til tryggheten som det å være en brikke i en større helhet er.

Tusen takk til våre kunder som har fortsatt å gi oss oppdrag, selv om dere også er i krise og heller ikke kjenner framtiden.

Og tusen takk til de nye kundene vi har fått de siste ukene. Det at dere ønsker å satse, og ikke minst satse på oss, er vi takknemlig for.

Du forteller din historie

Historiebøkene vil fortelle om statsledere og deres håndtering av kriser, men personlig har jeg mange andre jeg både vil fortelle og huske i min egen historiebok. Det er mange som ikke har latt denne krisen gått til spille, men tvert imot sett muligheter og grepet dagen.

Vi lever i en uvanlig tid. Vi kan ikke kontrollere hva som skjer, men vi kan velge hvordan vi tar det og hva vi sier og gjør.

Det vil fortsatt være uvanlige tider i lang tid framover, men kanskje vi kan bruke disse påskedagene både på å kjenne på takknemlighet og tørre å tenke på hvilke nye muligheter som er gitt oss? For all del – ikke la denne krisen gå til spille.

Hold avstand, hold sammen og riktig god påske!

Påskehilsen fra Camilla