24
jan

DGTL – hvor går veien videre?

Hensikten med DGTL har vært å skape en arena for digitale markedsførere, hvor de kan få påfyll og la seg begeistre.

I tillegg ønsket vi å skape en møteplass og en mulighet til å treffe likesinnede.

Nå har vi akkurat avsluttet DGTL19, altså et lite 3-årsjubileum i Tromsø, og vi debuterte i Bodø dagen før Tromsø i år. Tilbakemeldingene rett i etterkant er av samme karakter som tidligere: DGTL er en konferanse som både er nyttig, relevant og ikke minst noe som mange må ha med seg.

Fra dag én har DGTL vært Nord-Norges største konferanse om digital markedsføring, og det har vært fullt hus hvert år.

Arrangementet har hatt en form som har vært todelt. Del 1 er i stor sal med dyktige, engasjerende nasjonale foredragsholdere. Etter lunsj har vi delt i mindre saler hvor vi har kjørt miniseminarer med konkrete tips, triks og erfaringsutveksling – i det hele tatt mer operative foredrag rundt hvordan du kan løse utfordringer innen digital markedsføring bedre og enklere.

DGTL Monica Mathiassen Drytech

Markedssjef Monica Mathiassen i Drytech fortalte om hvordan merkevaren Real Turmat ble med på alle typer turer.

Lokale bedrifter forteller egen suksesshistorie

Vi har latt oss begeistre av Drytech, NOSO, Pyramiden Sport, My Store, Jacobsen på Berg, Buktafestivalen med mange flere. Det morsomme er at de lokale, flinke bedriftene som har tatt sine egne, aktive valg innen digital markedsføring scorer veldig bra blant deltakerne.

Det betyr at det er mange som er flinke på digital markedsføring, mange som har kommet godt i gang, mange som har nedfelt hva de skal gjøre og når. Samt mange som ser at det faktisk gir gode resultater – bare du er nøye nok og legger en plan som er tilpasset deg selv.

Som arrangør er det hyggelig og ikke minst spennende å arrangere DGTL. Nå ønsker vi likevel i mye større grad å utfordre oss selv på konseptet. Hvordan skal vi klare å skape en form og et innhold som blir enda mer relevant og attraktiv for digitale markedsførere?

Are Bessesen iNord DGTL

Daglig leder Are Bessesen i iNord ønsker innspill til hvordan framtidens DGTL skal være.

Derfor utfordrer vi dere på å komme med forslag til hvordan vi kan bli bedre og hvordan vi kan skape et DGTL 2020, som går inn i historien som tidenes beste. Ønsker du å diskutere dette med oss, kan du ta kontakt med Are på are@inord.no eller på 905 14 021 – vi ser frem til å høre fra deg.

Lykke til med alt du gjør i 2019.

Les også: Markedsfører? 5 podkaster du bør høre på