Jeg skal bruke de neste åtte ukene på å lære meg noe helt nytt. I en verden full av uro skal jeg gå langt ut av min komfortsone. Jeg skal nemlig bli en fullblods løve.
I en «normal» hverdag ville jeg holdt denne opplæringen for meg selv, men dette er i sannhet høyst unormale tider – og om jeg må trø ytterligere ut av min komfortsone, ja, så gjør jeg det.
Jeg har altså meldt meg på en åtte ukers boot camp, ikke for å bli i bedre form sånn rent fysisk, men for å forvandles fra en markedsfører med journalistbakgrunn til å bli en salgsløve. (Det er boot camp-trener Dan Tyre som skal ta deltakerne fra ingen salgserfaring til å bli fullbårne selgere, og det er han som bruker termen løver om deltakerne).
HubSpots boot camp
Vårt markedsføringsbyrå ble nylig sertifisert HubSpot Solution Partner, og vi har gått gjennom flere hundre timer med opplæring i verktøyet. Nå er tiden inne for å ta et steg videre og øke kompetansen ytterligere. Jeg skal ikke bare lære hvordan moderne salg fungerer, men også å gjøre det. I dag handler ikke salg om å selge, men om at noen ønsker å kjøpe.
Les også: Hva er HubSpot og passer det din bedrift?
Tyre, som er salgssjef og salgscoach i HubSpot, har mantraet «Always Be Helping». Det betyr at du som selger skal slutte å selge, og begynne å hjelpe. Du skal lytte til dine kunder og sette kjøpernes behov først.
(Her kan du lese mer om Always Be Helping og de tre strategiene du kan velge.)
Viktig å øke kompetansen
Akkurat nå går vi – og verden forøvrig – gjennom en utfordrende tid. Tiden tvinger oss til å gå ut av komfortsonen. Da passer det utmerket å lære noe nytt i denne perioden, for å komme styrket ut av denne krisen. Det å bruke denne tiden til å øke kompetansen er både nyttig og smart.
Derfor skal mine kollegaer og jeg de neste ukene få opplæring i moderne salg og oppfølging av salgsaktiviteter. Det skal visstnok svi i både muskler og vilje.
Mitt store spørsmål før jeg nå starter er likevel: Salgsløve – hvorfor kalles det det og hva gjør en salgsløve? Jeg vil fortelle om mine opplevelser og resultater når boot campen er over, men hvis du ønsker å høre mer om inbound marketing og salg, eller selv ønsker å øke kompetansen: Send meg en melding, så tar jeg kontakt. Jeg er klar til å lytte og hjelpe. iNords visjon er «Vi er med deg hele veien» – det er vi også i denne vanskelige tiden.
Hold hodet kaldt og hjertet varmt.
Vennlig hilsen Camilla
Her finner du min kontaktinformasjon.
Les også: 5 tips og råd: Kommunikasjon og markedsføring i koronaens tid
OPPDATERT: Her kan du lese om mine erfaringer og 5 viktige lærdommer fra boot campen
1 hendelser på “Er jeg virkelig klar til å bli en løve?”
Spennende! Ser frem til å lese oppfølgeren 🙂
Stengt for kommentarer.