HubSpot bruker Inbound-konferansen til å lansere nye oppdateringer og nye funksjoner i plattformen.
Alt-i-ett-plattformen for markedsføring, salg og kundeservice er dermed blitt enda enklere og mer kraftfull.
Konferansen Inbound 2020 gikk av stabelen 22.-23. september, og ble – som alle andre konferanser etter mars – kjørt i en digital versjon. Dyktige foredragsholder ga tonnevis med inspirasjon, erfaringer og kunnskap, i tillegg til at teamet fra HubSpot fortalte om nye oppdateringer og verktøy for å gjøre hverdagen enklere for bedrifter.
Målet er å gi bedrifter de beste verktøyene for å vokse og til syvende og sist gi kundene en enda bedre kundeopplevelse.
«Den nye normalen» gjør at folk er enda mer digitale enn noen gang tidligere. Innen alle bransjer er de gamle møteplassene som messer og konferanser omtrent borte, og det er vanskeligere å møtes ansikt til ansikt. Akkurat som du, går kundene dine til Google for å finne løsninger på sine problemer – og da er det viktig at de finner deg (før de finner konkurrenten).
HubSpot er et verktøy og en plattform som er designet rundt metoden inbound, som er en strategisk forretningsmetode for å oppnå vekst. Det gjøres gjennom å tiltrekke seg besøkende på nettsiden, engasjere og varme opp leads, vinne kunder og ikke minst skape fornøyde ambassadører og flere fornøyde kunder.
Dette er de fem viktigste nyhetene fra Inbound 2020 og HubSpot:
- Du betaler kun for de kontaktene du markedsfører til
I kjernen av HubSpot-plattformen finner du en solid og prisvinnende CRM-løsning. Tidligere har kostnaden på Marketing-pakken vært avhengig av hvor mange kontakter du har lagt inn i CRM-en. I oktober endrer HubSpot sin prispolitikk, og du vil kun betale for hvor mange kontakter du markedsfører til.
Det betyr at du kan ha alle kontaktene dine på ett sted (opptil 1 million kontakter gratis), og så kan du til enhver tid justere hvor mange du markedsfører til. Slik kan du vokse på en bedre måte. - Enda mer kraftfull salgspakke
HubSpot ønsker å gi salgsavdelinger, salgssjefer og selgere mer tid til å faktisk selge, som betyr mindre tid på administrasjon. Nå har plattformen lansert Egendefinerte objekter (custom object), som er for eksempel hendelser, abonnement, forsendelser eller lokasjoner.
I tillegg gir de selgerne enda flere muligheter til strømlinjeformet rapportering og muligheten til å jobbe effektivt også fra telefonen. HubSpot-appen på telefonen er blant annet oppdatert med enkelt å kunne legge inn møtebookings-lenken din i en epost eller i en chat.
Se videoen for å se mer om Custom Objects:
Les også: Hva er HubSpot og passer det din bedrift?
3. ABM (Account Based Marketing)
Inne i plattformen har HubSpot tilført verktøy rettet mot metoden Account-Based Marketing. ABM er en strategisk business-markedsføringsmetode, som fokuserer på å bygge nettverk og skape forbindelser med flere innen samme bedrift for til slutt å «lande» kunden.
Denne tilnærmingsmåten er laget for å hjelpe markedsførings- og salgsteam til å jobbe sammen for å prioritere de riktige kontoene, personalisere kontakten, koordinere arbeidet og enkelt måle effekten. Dette gjelder spesielt for de bedriftene som jobber spesifikt mot noen få, store potensielle kunder.
4. Bygg og vedlikehold en fleksibel nettside uten koding
Det finnes et utall ulike CMS-løsninger som bygger nettsider, og de forskjellige løsningene har ulik kvalitet. Ofte trenger du en utvikler for å kunne bygge nettsiden din, men nå har HubSpot utviklet en egen CMS som skal gi deg en sikker nettside hvor lastetiden er god, tilpasset alle skjermer og så enkel at du kan både bygge og vedlikeholde den uten å kunne kode.
Denne CMS-en er koblet opp mot CRM-verktøyet som gjør det enda enklere å lage tilpasset innhold den enkelte kunde og lage gode rapporter.
Her kan du lese mer om hvordan CMS-verktøyet til HubSpot fungerer.
5. Enkel integrasjon med andre, viktige app-er
I dagens verden er det mange digitale verktøy på en arbeidsplass. I den nye hverdagen er det også mange som jobber på hjemmekontor, og da er ulike digitale verktøy viktigere enn noen gang. Det er mulig å integrere HubSpot med en rekke andre populære verktøy/apper, enten det er Slack, Microsoft Teams eller Zoom.
Noen av appene krever integrasjon, mens andre verktøy som Canva og Vidyard er nå integrert inne i HubSpot. Det betyr at du for eksempel kan lage innhold i Canva, og bruke det direkte.